Shadowhunters 1x03 - "Dead Man's Party" nu på Netflix

Publicerad 2016-01-27 10:00:00 i Shadowhunters, Säsong 1,

 
Shadowhunters avsnitt1x03 - Dead Man's Party finns nu att se på Netflix.
 
Som vanligt är det alltid svårt att veta vart man skall börja när man gör en recension av ett avsnitt. Det hände ju en del, men jag är glad att det inte var fullproppat med information som det var i avsnitt 1.
I detta avsnitt, fick vi dock till min glädje, en förklaring till parabati och vad det betyder. Det är ju en av de centrala delana i böckerna och att det faktiskt fick lite uttrymme i avsnittet var bra. Det är ett av de ord som tittarna borde veta om och det är alltid kul att Alec och Jace får lite "egen tid".
Däremot så verkar Alec, väldigt sur, vresig och han framstår inte alls som en snäll person. Förutom mot sin syster och Jace.
Jag har ju förstått att Alec, inte skall visa alls många känslor tills dess att han träffar Magnus, men ändå... Lite mera känslor, skulle ju inte skada.
 
Den som jag tycker har vuxit in i sin roll väldigt bra är Dominic Sherwood som spelar Jace. För varje avsnitt som går, blir han mer och mer Jace i mina ögon och det är svårt att slita blicken från honom när han är i bild. Alberto Rosende fortsätter att övertyga att han ÄR Simon.
 
Och som i vanlig ordning har Izzy nästan inga kläder på sig... Det börjar bli ett litet irritationsmoment för mig. Visst jag förstår vad Izzy och Meliorn hade för sig, men fanns det inget annat sätt för henne att få ut information från honom?!
 
Jag antar att jag borde säga något om vampyrerna Raphael och Camille, men allt jag kommer på är... meehh. Personligen så gjorde dom inte stort intryck, jag satt mest och störde mig lite på makeupen på Raphael som inte såg riktigt naturlig ut. Camille fick jag inget rikigt band till, tyvärr. Jag vet inte om det beror på skådespelaren, eller vad det är. Men det var något där som inte riktigt klickade för mig.
 
Avsnittet kändes lite vagt, jag har inte kunnat sätta ord på varför.
Jag vill verkligen gilla alla avsnitt och sätta höga betyg på dem. Men detta avsnittet kändes på ett sätt bara sämre än de andra, det förra i alla fall, som jag faktiskt gillade. 
 
Avsnittet hade sina bra stunder, som när någon av karaktärerna säger en replik som finns med i böckerna, då blir man lite varm inombords. Jace och Alecs parabati-stund, mer av sådant tack.
 
Antalet runor för detta avsnittet blir
 
Vad tyckte ni om avsnittet? Skriv gärna en liten kommentar om vad ni tyckte om avsnittet och rösta gärna hur bra ni tyckte avsnittet var.
 
 

Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2016-01-27 12:14:44

Tummen upp för motorcykeln och vampyrerna, men hade ändå velat se Simon som råtta heheh... och det är mkt som blir rätt uppenbart redan från början men det kan jag leva med ^^

Postat av: Jossan

Publicerad 2016-01-27 15:31:24

Tycker faktiskt att avsnittet var riktigt bra. Trodde för ett ögonblick att Clary skulle bli vampyr, men som tur var så kom ståtliga Jack där och räddade stunden. Håller med dig när det gäller att få mer scener med bara Jace och Alec.

Postat av: Jonna

Publicerad 2016-01-29 07:26:12

Tyvärr tyckte jag inte avsnittet var särskilt bra. Jag störde mig också på sminket på vampyrerna. Och när vampyrerna dog och brann upp så ville jag bara hålla för ögonen då det var så himla dåligt gjort😣

Kommentera inlägget här
Publiceras ej