Shadowhunters 1x06 - "Of Men and Angels" nu på Netflix

Publicerad 2016-02-17 10:00:00 i Shadowhunters, Säsong 1,

 
Jag gillade faktiskt detta avsnittet. Det hände en del, en massa tillbaka blickar till Cirkeln, som jag kände var lite svåra att hänga med i ibland. Jag tror att det till stor del kan bero på att jag även försökte minnas om det är så det går till i boken, alltså med det som Magnus och Luke berättar. Vissa saker stämde, tror jag, och vissa andra saker har de väl lagt till för att passa ihop med storyn de berättar i serien.
 
Samtidigt tycker jag att det var ett bra sätt att berätta bakgrunden om cirkeln och jag tror att den behövdes, för att förklara lite av det som Valentine håller på med i Tjernobyl?!, fattar dock fortfarande inte varför han är där... även om jag har läst böckerna några gånger så är ju den delen av storyn i serien helt annorlunda och jag har nog faktiskt inte förstått riktigt vad det är som Valentine har gjort. Att de ÄNTLIGEN förklarade det, var bra.
 
Jag tyckte även att det var bra att det faktiskt var Magnus som berättade det för Clary, då man fick en känsla för att han faktiskt levde och var med även då... om ni förstår vad jag menar?! ;)
 
Magnus och Alec är bara för söta. Även om man vet vad som kommer att hända mellan dem, vi som har läst böckerna i alla fall, så är det ändå kul att "följa med på deras resa", och det verkar som att det kommer att komma några hinder i vägen. Speciellt för Alec, som enligt Izzy kommer att giftas bort med någon som deras föräldrar bestämmer. Det skall bli intressant att se henne, och hur Alec kommer att reagera, och Magnus, som troligen kommer att ha åsikter om det.
 
Vi fick även se pappa Lightwood och lillebror Max. Äntligen även där. max verkar vara en söt och snäll lite kille som har saknat sina storasyskon. Jag hoppas att han kommer att vara med mer, då Izzy och han verkar ha en relation som hon inte riktigt har med Alec. Och det känns som att även Izzy måste få känna sig som ett barn ibland och leka med sin lillebror.
Vad hände med Izzy mot slutet? Kläder som inte alls visar mycket, och brevet till Meliorn?!
Att hennes föräldrar kommit till institutet verkar ha förändrat henne. Skall hon visa att hon inte bara är ett sex-objekt, utan att även hon kan vara strikt och följa regler, eller vad?Det skall bli intressant att se och få följa den utvecklingen. Jag var inget stort fan av hennes klädsel innan, men nu verkar hon mer deppig och faktiskt inte lika "bekväm".
 
Jace och Simons lilla äventyr och rivaliteten mellan dem, förstod man ju nästan skulle komma. Jag har egentligen inte så mycket att säga om det. De är två killar som är sura på varandra, för att de gillar samma tjej. En kärlekstriangel som man såg skulle komma från avsnitt 1.
 
Som alltid när de har med saker som finns i böckerna så blir man ju lite extra glad, att de faktiskt följer även den storyn. Som med att Clary har en bror som dog i branden. Jag antar att vi i kommande avsnitt kommer att få se Clary som nog kommer prata en hel del om just det, att hon har haft en bror. Det kändes sock som att det saknades något från tillbakablickarna och det kanske var just det, att vi inte fått någon indikation på att Jocelyn och Val (som han väl kallades) hade några barn alls och sedan springer hon bara iväg med bägaren? o_o Och Valentine kan inte följa efter?!
 
Det finns ändå inte så mycket att klaga på med avsnittet, vilket gör att det blir topp-betyg, och antalet runor blir
 
Ni får gärna lämna en liten kommentar om vad ni tyckte om avsnittet och som vanligt kan ni även lägga eran röst på hur bra ni tyckte att avsnittet var.
 

Kommentarer

Postat av: Mariah

Publicerad 2016-02-17 15:29:07

Jag gillade att avsnittet tog upp bakgrundshistoria, men det kändes ändå som att någonting fattades.
Tycker det är bra att de tar upp det om Ligthwoods och deras "ära" eller hur man nu ska säga, men de borde ha nämnt något om cirkeln där också. Kanske var det som fattades ^^ Och Max är så söt :3
Ver inte vad jag tyckte om avsnittet som helhet men gillade bitar ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej