Julkalender 2016 - Lucka 21

Publicerad 2016-12-21 09:00:00 i Shadowhunters,

I dagens lucka hittar ni del 21 av fanficen. Har ni missat någon tidigare del av fanficen kan ni hitta dem via länkarna: Del 1 | Del 2 | Del 3 | Del 4 | Del 5 | Del 6 | Del 7 | Del 8 | Del 9 | Del 10 | Del 11 | Del 12 | Del 13 | Del 14 | Del 15 | Del 16 | Del 17 | Del 18 | Del 19 | Del 20
 
_______________________
 

Del 21

”Magnus jag tror seriöst inte att det finns något här.” Simon går sakta efter Magnus som lyser upp vägen framför dem med magi. ”Det är en lagerlokal. Hur många olika rum kan det finnas?”

”Med tanke på att min magi ledde oss hit, så borde det finnas minst ett rum som vi inte har hittat ännu.”

”Så, gör lite magi och hitta dem?”

Magnus vänder sig mot Simon ”Gör lite magi… Det är inte riktigt så det går till. Plus att min magi kan avslöja oss.” Magnus fortsätter längre fram i korridoren, och skyndar på stegen när de ser en strimma ljus. De stannar framför en dörr och Magnus kikar sakta in, innan han öppnar dörren helt och går in. Simon följer nyfiket efter honom och tar ett djupt andetag när han ser att ljuset kommer från det häxljus som Izzy har i handen.

”Isabelle, vart är Clary?” Frågar Magnus med oro i rösten.

”Ena stunden går vi tillsammans, Clary går bakom mig… sen tyckte jag att jag hörde något och då stannar vi till… Clary säger att hon inte hör något… och när jag vänder mig om är hon helt borta…”

”Vart var ni när du upptäckte att hon var borta?”

”Vi var utanför den här dörren. Jag tänkte att Clary kanske hade hört eller sett något och gått in här. Men som ni ser så är hon inte här… Jag har inte varit här så länge innan ni kom in.”

”Hon borde inte vara så långt borta, eller?” Frågar Simon och ser sig omkring efter några spår från Clary. Då hör de ett skrik som verkar komma från ett rum intill. Magnus och Izzy skyndar dit.

”Jag tror jag hör röster.” Säger Izzy och lägger örat mot väggen. ”Det är definitivt några som pratar på andra sidan. Åh, jag kan inte höra vad de säger dock.”

”Låt oss se efter vem eller vilka det är.” Säger Magnus och framkallar magi framför väggen, som skapar ett fönster in till det andra rummet.

”De kan inte se oss va?” Frågar Simon oroligt.

”Nej, det fungerar bara åt ett håll. Vi kan se dem, de ser bara väggen.” Säger Magnus, när Izzy drar in luft vid åsynen av Jace och Alec som är fastbundna.

”De sitter fast. Hur skall vi få loss dem.” Frågar Izzy nästan samtidigt som Simon säger ”Är det där Krampus? Han är betydligt mycket större än vad jag trodde han skulle vara. Är du säker på att de brygder du har gjort fungerar, Magnus?”

”Nej, inte alls faktiskt.” Svarar Magnus och Simon kan höra i hans röst att han är osäker på vad de skall göra.

”Vad gör vi? Stormar in? Smyger in och hoppas att Krampus inte upptäcker oss?” Frågar Izzy samtidigt som de ser Krampus gå fram till Jace.

”Är det där Clary?” Utbrister Simon och pekar på en person som sitter med ryggen mot dem. Izzy lutar huvudet närmare väggen för att se bättre innan hon nickar ”Ja, det är hon. Vi måste få ut dem därifrån Magnus, kan du inte bara spränga väggen eller nått?”

Simon tittar på Magnus som ser bedrövad ut. ”Det måste väl finnas något du kan göra. Vad är du för trollkarl egentligen? Om du inte kommer på något så kommer jag sparka in väggen. Jag tänker inte låta Clary sitta där inne tillsammans med den där en sekund längre.” Skriker Simon och de ser då att Krampus vänder sitt huvud åt deras håll, han säger något till Jace och kommer sedan emot dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej