Möt Månadens Shadowhunter Emma

Publicerad 2015-03-11 15:00:29 i Månadens Shadowhunter,

Vår första Månadens Shadowhunter heter Emma. Det var även hon som kom med idén så jag tyckte att det inte var mer än rätt att hon får bli vår första Månadens Shadowhunter. Ni som inte blev valda denna gång kan ansöka igen nästa månad. ;)
 
Ni får nu en chans att lära känna Emma som är en av bloggen trogna läsare och som gärna kommer med nya idéer och härliga kommentarer.
 
1. Ditt namn?
Emma
 
2.När började du läsa en bok av Cassandra Clare?
Jag läste min första Cassandra Clare bok våren 2014.
 
3.Vilken var din första skuggjägare-bok?
Stad av Skuggor
 
4.Varför började du läsa boken? Vad var det som gjorde att du ville läsa boken?
Jag snubblade som av en slump över en bokannons på Facebook för Stad av Glas när den precis släppts på svenska. Jag tyckte att den lätt intressant och kollade upp vad första boken hette. Hade faktiskt inga större förhoppningar eftersom jag inte gillar omslaget så jättemycket med väldigt snart fångade Jace mig med sin charm och sen var jag fast, haha.
 
5. Om du har läst The Infernal Devices, vilken serie gillar du bäst TMI eller TID?
Jag har inte läst TID men har tänkt göra det nu under våren. Efter vad jag läst om serien så tror jag inte att jag kommer gilla den mer än TMI men man vet ju aldrig.
 
6.Vilken är din favoritkaraktär?
Jace såklart! Hans skämt gör ju att man skrattar sig igenom nästan hela Stad av Skuggor. Tyvärr är det inte lika mycket sånt i de följande fem böckerna... Gillar även Isabelle och hennes coola stil väldigt mycket.
 
7.Vilken bok är din favorit?
Stad av Skuggor och City of Heavenly Fire (älskar även slutet på Stad av Glas)
 
8.Vad är det som du gillar med skuggjägare-världen?
Oj, svår fråga... Jag älskar allt med skuggvärlden. Kan faktiskt inte välja något speciellt.
 
9.Har du sett filmen Mortal Instruments: Stad av Skuggor? Gillade du den?
Ja, jag har sett filmen och jag gillar den jättemycket! Den kanske inte stämmer så mycket med boken, speciellt inte slutet men dom har ändå lyckats bygga upp skuggvärlden på ett bra sätt och hittat skådespelare som passar exakt med min egna bild av karaktärerna.
 
10. Har du någon blogg etc. där andra fans kan lära känna dig mer eller ta kontakt med dig?
Min blogg är www.stangen.bloggplatsen.se, på Instagram heter jag @maijlisen och på Facebook Emma Och Emilio.
 
11. Är det något annat om dig själv som du vill berätta om? Som berör ditt intresse kring The Mortal Instruments?
Jag är en 15 årig häst- och bokgalen tjej. Har en fan-page för TMI på Facebook: The Mortal Instruments - Swedish Fanpage där jag uppdaterar regelbundet med TMI-bilder.
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2015-03-11 20:06:25

Länkbyte?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej