Svar på kommentar om tv-serien Shadowhunters

Publicerad 2015-06-22 15:09:26 i Shadowhunters, svar på kommentar,

Jag har fått en fråga från Filippa som rör tv-serien Shadowhunters. Jag skulle tro att det är flera av er som också är intresserade av svaret, därför kommer det här i ett inlägg.
 
 
Tack! Kul att du gillar bloggen ;)
 
Jag är inte helt säker på om Filippa menar när serien kommer att börja visas i USA eller Sverige, därför har jag valt jag skriva det jag vet i båda fallen. Några av er är säker intresserade av att få reda på om Shadowhunters kommer att visas i Sverige eller inte.
 
Det vi har fått reda på hittills är att serien kommer att börja visas i USA i början av 2016, om och när den kommer att visas i Sverige är i nuläget oklart.
 
Det jag har lyckats fått reda på är via twitter-användaren Swedish Nephilim. Hen har varit i kontakt med olika tv-kanaler i Sverige och kommit fram till att om det är någon kanal i Sverige som skulle kunna visa serien så är det Kanal 5, då de tydligen har något samarbete med ABC. (Den kanal som serien kommer att gå på i USA är ABC Family, en underkanal till ABC.)
 
 
Då det är några månader kvar innan serien kommer att börja sändas, så verkar inte Kanal 5 ha tagit något beslut än om de kommer att sända serien eller när.
 
 
Ni kan räkna med att OM den kommer att börja visas i Sverige så blir det några veckor efter att den börjat visats i USA. (Kan även ta några månader.)
 
När jag får mer info så kommer jag givetvis att skriva om det här i bloggen.
 
 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2015-06-23 00:40:14

Jag vet att frågan ställts hundratals ggr, men tiden går snabbt och på bara några månader kan saker ändras. SÅ.. Har det sagts nånting på senaste tiden, någon liten hint, minsta lilla om en ev film om CoA? Jag ser fram emot serien, absolut. Men det är ju något speciellt med filmen. Finns det bekräftat någonstans att filmen är HELT nedlagd? Eller är den fortfarande på paus? Jätteglad för svar då jag inte lyckats forska själv!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej