Kommentarer

Postat av: Cecilia

Publicerad 2015-08-04 12:21:13

Vilka mailar man för att fråga ifall böcker kommer översättas till svenska? Gäller även andra böcker jag skulle vilja fråga om, men mest The Infernal Devices serien. Jag har läst Clockwork Angel från ett bibliotek men skulle vilja köpa hela serien. Har du hört något mer ifall de kommer släppas på svenska någon gång eller tycker du det är värt att köpa dem på engelska nu?

Postat av: Cecilia

Publicerad 2015-08-04 12:21:31

Vilka mailar man för att fråga ifall böcker kommer översättas till svenska? Gäller även andra böcker jag skulle vilja fråga om, men mest The Infernal Devices serien. Jag har läst Clockwork Angel från ett bibliotek men skulle vilja köpa hela serien. Har du hört något mer ifall de kommer släppas på svenska någon gång eller tycker du det är värt att köpa dem på engelska nu?

Svar: Hej! Tyvärr är jag som bloggar nu gästbloggare då hon som annars bloggar här har semester. Men har fått ett svar från henne då jag själv inte vet svaret - därav sent svar, ledsen för det. Såhär svarade hon:
Jag har frågat min KONTAKT på bonnier några gånger om översättningen av The Infernal Devices och varje gång skriver hon att hon skall föra VIDAREtill den gruppen på bonnier som har MED översättningar att göra. Men jag har inte fått något mer svar av henne.

Just nu har jag inte hört något mer eller fått något meddelande från min kontakt att TID kommer att översättas till svenska. Jag vet inte om de planerar att översätta dem efter att hela TMI serien har översatts, kanske.

Jag har tyvärr inget bättre svar att ge just nu.
Vilken du skall maila för att ytterligare höra om de kommer att översättas till SVENSKA vet jag faktiskt inte. Men det borde väl vara någon på bonnier, då det är dem som ger ut TMI serien på svenska.

Hoppas att det svaret hjälper!
Ha det toppen!
//Mathilda
themortalinstruments.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej