Julkalender 2014 - Lucka 22

Publicerad 2014-12-22 10:00:00 i The Mortal Instruments,

22 December bara 2 dagar kvar till julafton. :D
I dagens lucka får ni några gifs på scener från city of Bones/Stad av Skuggor.
 
Ni får även del 22 av fanficen. De tidigare delarna hittar ni som vanligt via länkarna.
 


”Clary. Ser du vad jag ser?” Frågar Simon när de har kommit ut från en affär bärandes på tre påsar.

 

Clary tittar sig omkring och ser flera mondäner som stannat upp. Några har satt sig på bänkar och andra på trottoaren. De flesta av dem ser trötta ut och nästan alla ser ut att vara förvirrade.

 

”Simon. Jag tror att dem håller på att vakna ur förtrollningen.” Säger Clary uppspelt. Hon tittar sig omkring på alla människor som äntligen ser ut att bli normala.

 

”Vad skall vi göra? Skall vi hjälpa dem eller nått?” frågar Simon och flyttar sig några steg bakåt för att komma undan för den mondän som håller på att gå på honom.

 

Clary skakar på huvudet innan hon svarar, ”Jag tror inte att det finns något som vi kan göra. Jag tror det är bättre att vi skyndar oss tillbaka med alla julklappar.” Hon indikerar för Simon att de skall bege sig iväg tillbaka till institutet.

 

De småspringer med alla påsar och försöker att undvika alla mondäner som går förvirrat omkring.

 

När de kommer närmare institutet kan de se att magimuren håller på att försvinna och Clary tittar upp. När hon gör det känner hon något blött som faller i pannan på henne. Hon tittar ner och ser att trottoaren börjar att bli vit.

 

”Det snöar.” Nästan skriker hon och slänger påsarna på marken och kramar om Simon.

 

”Det snöar verkligen.” Säger Simon och tittar på Clary. Han vänder sig om när han hör att någon kommer emot dem bakom dem. Han ser Alec och Magnus och en liten man som kommer och ställer sig bredvid dem.

 

”Härligt. Eller hur!” Säger den lilla mannen och ler stort.

 

”Jag tror inte att ni är introducerade. Clary och Simon det här är Charles. Han är den trollkarl som kastade trollformeln runt institutet och gjorde mondänerna helt knasiga. Men han har nu återställt allt och som ni ser så är nästan alla mondäner tillbaka och snön börjar också komma tillbaka.” Säger Magnus.

 

”Hej Charles. Glad att du har återställt allt.” Säger Clary och hälsar på Charles. Hon vänder sig till Magnus och frågar ”Kommer du med oss in i institutet eller?”

 

Magnus skakar på huvudet och ger Clary ett papper. Hon läser det och tittar sedan skeptiskt på Magnus.

 

”Tror du att det här kommer att fungera? Demonen är ganska smart vet du.”

 

”Jag har förstått det, men jag tror nog att det kommer att fungera. Om ni ser till att demonen går in i cirkeln så skall det inte vara några problem.

 

”Tror du inte att det är bättre att du följer med in i stället. Du som kan allt det här. Det kommer att vara enklare att övertyga demonen om att den kommer att få träffa tomten om du är med oss där inne.” Säger Clary.

 

Magnus verkar fundera en stund innan han säger, ”Det är ju sant. Men jag hade hoppats att ni skulle kunna klara detta utan mig. Men för en gång skull tror jag att du har rätt Clary Fray. Jag följer med er in och hjälper er att fånga demonen.”

 

”Ok, bra. Våran tid är snart ute så vi måste nog skynda på lite.” Säger Clary och tar upp de snöiga påsarna från marken. Tillsammans med Simon och Magnus som säger hej då till Alec och Charles, går de mot institutet som nu börjar bli synligt igen bakom magimuren.

 

En liten öppning i muren är synlig och Clary går i den riktningen. När de kommit igenom muren öppnas dörren till institutet och Clary kan se att det är Jace som tittar ut. Han kommer emot dem och kramar Clary och tar påsarna från henne.

 

När de kommit in i institutet leder han dem mot det stora rummet där demonen sitter på en stol bredvid den stora granen. Demonen i tomtedräkt reser sig upp och klappar i händerna när den ser att de kommer med en massa påsar.

 

”Underbart. Jag visste att jag kunde lita på dig Clary. Julklappar och trollkarlen Magnus Bane. Det enda som saknas är tomten.” Säger demonen och tittar på Magnus.

 

”Om jag skall trolla fram tomten till dig så vill jag ha ett enskiltrum där jag kan förbereda lite saker.” Säger Magnus.

 

Demonen tittar på honom och funderar på om han verkligen talar sanning. Demonen verkar komma fram till att han tänker lita på Magnus och låter honom gå iväg till ett mindre rum på andra sidan korridoren.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej