Julkalender 2013 - Lucka 8

Publicerad 2013-12-08 17:42:04 i Julkalender,

 
8 december och andra advent. Det betyder att ni idag får del 8 i fanficen i vilken Jace, Alec och Isabelle har blivit kidnappade och Clary och Simon hoppas att Magnus vet något som kan hjälpa dem att hitta Jace, Alec och Isabelle.
 
Har ni missat någon tidigare del kan ni hitta den via följande länkar:
 

Magnus kommer in i sovrummet och får se Clary och Simon i sängen.
   ”Här lämnar man er ifred i 10 minuter och ni är redan i sängen med varandra. Vill ni vara ensamma, eller vill ni veta vad jag har kommit fram till?”
  Clary vinkar in Magnus i rummet, som sätter sig i fotändan på sängen. ”Ok, så här ligger det till. Jag har försökt att kontakta Alexander utan framgång. När jag försöker spåra honom kommer jag inte längre än till isplanen, vilket är stället där de blev kidnappade. Alltså verkar det som att det är någon som är mäktigare än vad jag är som har kidnappat dem, annars skulle jag kunna få reda på vart de är. Men min magi kan tyvärr inte tränga igenom. ”
   ”Så vad gör vi nu? Hur skall vi få reda på var Jace är?”
   ”Jag är inte färdig än, Clarissa. Jag tror att du kanske kan ha mer tur än vad jag verkar ha. Alec och jag är inte direkt i någon kärleksfas just nu. Men eftersom du och Jace verkar vara det, så borde det fungera bättre för dig.” Magnus ser på Clary som inte säger något. Magnus vet inte ens om hon förstod vad det var han sa.
   ”Så, du menar att jag skall spåra upp Jace? Jag är väl inte någon spårhund heller och jag har ingen magi.”
   ”Du behöver inte ha någon magi. Jag säger trollformeln, du sätter dig i en cirkel av runor. Jag hoppas du har något som tillhört Jace. Det kommer göra det lättare för dig att hitta honom.”
  Clary stoppar in handen i fickan på tröjan och tar fram en stele. ”Det är Jace, han lånade mig den innan vi gav oss av till isrinken. Jag hade tänkt lämna den tillbaka, men jag måste ha glömt bort det.” Clary bara tittar på stelen som ligger i hennes hand. Magnus sträcker fram sin hand och tar den ur Clarys. Hon försöker sluta handen som för att hålla kvar stelen. Hon vill inte att Magnus skall ta ifrån henne det enda hon har av Jace just nu. Hon vill hålla kvar stelen för att det känns som att hon har en del av Jace hos sig.
   ”Du får den tillbaka, jag lovar. ”Magnus knyter handen runt stelen och ställer sig upp. ”Ni kan väl komma in i vardagsrummet när ni har slutat att mysa med varandra. Vi har faktiskt viktiga saker att göra.”
   ”Men vi…” Simon hinner inte säger mer innan Magnus stänger dörren bakom sig och går in vardagsrummet. Han lägger stelen bredvid högen med böcker som han har letat i för att hitta den rätta trollformeln.
   Han hade velat berätta allt för Clary om hur trollformeln fungerar, men han tvivlade på att hon skulle gå med på det om hon visste att hon kommer att hamna i koma till dess att hon hittat Jace och Alec och fört dem tillbaka. Att hon måste tränga in i Jace medvetande och stanna där, tillsdess att Jace kan röra vid henne igen. Om Jace kan röra vid henne igen. Annars är de illa ute.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej