Julkalender 2013 - Lucka 21

Publicerad 2013-12-21 18:39:40 i Julkalender,

 
Dags för lucka 21 i vår julkalender.
Har ni missat tidigare delar i fanficen så kan ni hitta dem genom att klicka på länkarna.
 

Magnus öppnar dörren till köket och ser att det är proppfullt med gäster i alla storlekar och färger.
  Sarah tränger sig förbi en storvuxen vampyr som tittar lite extra på hennes hals när hon passerar honom. Magnus ger honom en ond blick och vampyren tittar genast bort.
   ”Magnus. Det passar sig att komma nu tycker du?” Hon pustar ut, tar två andetag och fortsätter ”Jag har fått så mycket att göra bara för att du bestämmer dig för att lämna mig att ta hand om alla dina gäster. Och vardagsrummet… var det nödvändigt att ockupera vardagsrummet? Det största rummet i lägenheten. Kunde ni inte ha valt ett av de mindre rummen? Jag har ju fått trycka in alla gäster i de andra rummen och i köket.”
   ”Ja, jag kan se det”, säger Magnus och blickar ut över köket. Det måste vara minst 100 gäster här inne, tänker Magnus. Han börjar backa tillbaka in i vardagsrummet när Sarah tar tag i honom så att han blir tvungen att stanna kvar.
   ”Det kommer inte på fråga att du lämnar mig igen. Den här gången tänker jag hålla ett öga på dig. Och ni får se till att städa upp där inne, så att vi kan flytta alla dit.” Hon pekar mot vardagsrummet just som dörren öppnas och Alec kommer in.
   Han ställer sig bredvid Magnus och viskar ”allt är städat där inne.” Magnus nickar till svar, tränger sig förbi vampyren och en rad andra både kända och okända gäster och ställer sig i mitten av köket.
   ”Ärade gäster”, börjar Magnus och sorlet i köket dör ut ”jag är ledsen att jag inte har visat mig tidigare, men det var några saker som jag behövde uträtta först. Om ni vill vara så vänliga att om fem minuter förflytta er in till vardagsrummet, så kommer det där att finnas mer förfriskningar att inta.
   Magnus tränger sig återigen förbi gästerna och går in i vardagsrummet.

Clary ser Magnus och Alec komma tillbaka till vardagsrummet. Magnus går med snabba steg fram till henne, Simon och Jace.
   ”Du ser bättre ut, ser jag. Men det är kanske ändå bättre om du vilar dig en stund till. Du får gärna låna rummet som du låg i tidigare tillsammans med Mr. Lewis.”
   ”Låg du och Simon i samma rum? När inte jag var här? När jag var kidnappad och räddade världen så låg du i samma rum som Simon.”
   ”Jace, lugna dig. Jag låg i sängen och Simon satt bredvid. Inget hände jag lovar.”
   Clary ser på Jace som ser allt annat än lugn ut. ”Du kan ju ta mig till rummet nu om du vill och den här gången kan du få sitta bredvid mig.” Jace hjälper Clary upp och tillsammans går de till sovrummet.

  Simon ser på Clary och Jace när de går iväg. Han är givetvis besviken över att Clary inte bad även honom att följa med. Men det är klart, det är ju Jace hon är kär i. Bara att acceptera det.
  Isabelle kommer fram till honom och frågar, ”vad tänker du på?”
   ”Inget särskilt. Jag känner mig lite trött bara. ”
   ”Jag tänkte att du kanske ville hjälpa mig att hänga upp några av de här julsakerna?” Isabelle visar honom en låda med röda och gröna tomtar som tittar upp på honom inifrån lådan.
   ”Visst.” Säger han och går efter Isabelle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej