Julkalender 2013 - Lucka 2

Publicerad 2013-12-02 18:24:24 i Julkalender,

 
I dagens lucka hittar ni del 2 i fanficen om Magnus julfest.
 

”Magnus ringde precis och frågade om vi ville komma på hans julfest som är i kväll.” Clary slår sig ner i en stol bredvid Jace som tränar tillsammans med Alec.
    Alec slutar tvärt att skydda sig mot Jaces slag och Jace får in en träff mot Alecs högra öga.
     ”Hey, akta.”
     Jace sänker händerna och ser fundersamt på Alec. ”Jag trodde du skulle skydda dig.”
     Alec blänger på Jace och vänder sig sedan till Clary ”Ni skall gå på Magnus julfest? Bara ni?”
     ”Han sa att han saknade skuggjägare på sin fest, för att den skulle bli komplett.”
     ”Och då var naturligtvis du, Clary, den första han tänkte på!” Alec stormar ut från rummet och lämnar kvar Clary och Jace som ser på varandra.
     ”Vad var det där om?” Undrar Jace som tar en stol och sätter sig bredvid Clary.
     ”Uhm, jag tror att det har med Magnus att göra. Troligen för att han valde att ringa mig och bjuda in oss, istället för att ringa till Alec.”
     ”Varför skulle det spela någon roll? Han kommer ju följa med i vilket fall som helst. Dit jag går, går ju han. Kom igen nu, jag behöver någon att träna emot.”
Jace drar upp Clary från stolen och leder henne till mitten av rummet. Jace går till väggen med redskap och efter en stunds funderande plockar han ner två svärd och ger det ena till Clary.

Isabelle kommer instormandes i träningslokalen på höga klackar och med håret fladdrande bakom henne.
     ”Vem av er är ansvariga för att Alec är upprörd och du Clary skulle hjälpa mig med att pynta julgranen.”
     ”Just det, det skulle jag. Glömde helt bort det. Sorry.” Hon ger en menande blick till Jace och följer med Isabelle ut ur rummet.
     Clary småspringer för att hinna efter Isabelle, som går med långa kliv mot trappan. Hon vänder sig inte om för att se om Clary hänger med, utan hon skyndar sig ned för trappan så Clary får problem med att hinna efter. Isabelle är nere långt före Clary som får följa ljudet från julmusiken för att hitta rätt rum. Där inne ser hon en stor julgran och Simon som hänger upp ett par kulor i den.
     När hon får syn på Simon, springer hon mot honom och ger honom en stor kram. ”Simon, när kom du hit? Jag trodde inte du ville komma hit och hjälpa till med sådana här saker. ”

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej