Julkalender 2013 - Lucka 19

Publicerad 2013-12-19 19:07:17 i Julkalender,

 
Dags för lucka 19 i julkalendern. Har ni missat någon del så kan ni i vanlig ordning hitta den genom länkarna.
 

”Magnus hur vill du göra det här?” Jace står med en fot på demonens bröst och båda svärden riktade mot honom. Isabelle har bundit piskan runt båda benen på demonen så att han inte skall kunna röra sig. Alec har en pil redo på bågen.
   ”Jag kommer läsa en trollformel som gör att demonen kommer fri från tomtens kropp och då har ni runt fem sekunder där demonen kommer att vara fryst. Efter det kommer den att försvinna.”
   ”Så vi har bara fem sekunder på oss att döda demonen. Bäst att vi inte missar då.” Jace försöker låta road, men stämningen är allt annat än glad.
   Jace, var försiktig.
   Var inte orolig Clary. Jag är alltid försiktig.
   Nej, inte så länge som jag har känt dig. Åh, jag vill bara ha hem dig igen så jag kan komma ut från ditt huvud och in i mitt eget.
   Samma här. Inte för att jag har nått emot att kunna prata med dig utan att egentligen prata. Men ja, du fattar.

   Alla tre hade kommit fram till vad som stod på spel och de visste att om de missar chansen så kommer samma sak att inträffa igen, men de kommer troligen inte att uppleva det. Ingen av dem förutom Magnus.
   ”Men, vänta lite”, Alec sänker bågen och tittar på Magnus, ”Har du träffat på den här demonen förut? Jag menar, du är väl närmare 500…”
   ”Helt rätt Alexander, jag är närmare 500. Jag har hört talas om netmot-demonen, men jag har aldrig tidigare stött på den. Däremot, om ni inte dödar den idag, så kommer jag att stöta på den igen. Vilket jag helst vill undvika.”
   ”Det sätter ju ingen press, på occ eller nått.” Säger Isabelle och drar åt piskan extra mycket så demonen skriker till. ”Kan vi skynda på processen? Jag har inte lust att spendera mer tid här än jag behöver.”
   ”Självklart.” Säger Magnus. Han tar upp pappret, på vilket han skrev trollformeln. Han vecklar ut det och börjar läsa från det.
   Alec tittar på demonen som börjar rycka till i armar och ben. De onaturliga rörelserna blir större och större och Jace tvingas ta bort foten från demonens bröst. Svart olja börjar rinna ur tomtens öron och näsa och bildar en stor svart pöl på golvet bredvid Alec.
   När allt det svarta slutat rinna börjar pölen växa och blir lika lång som Alec. Magnus fortsätter att läsa på ett språk som inte Alec förstår och tillslut står demonen, svart och lång, bredvid Alec. Han vill röra sig, men vågar inte för att han är rädd att demonen skall inta honom om han rör sig.
   ”Nu Jace”, skriker Magnus och Jace hoppar över tomtens livlösa kropp. Jace svingar båda svärden som kapar av demonens huvud som rullar fram och stannar vid Alecs fötter. Resten av demonens kropp bildar återigen en pöl bredvid Alec. Alec andas livligt tills han känner att Magnus omfamnar honom och Isabelle som frågar ”är det över? Är demonen död?”
   Magnus släpper taget om Alec och tittar på Isabelle ”Ja, demonen är död.”
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej