Julkalender 2013 - Lucka 11

Publicerad 2013-12-11 19:14:25 i Julkalender,

 
I lucka 11 får ni givetvis del 11 i fanficen.
Har ni missat någon tidigare del kan ni kllicka på länkarna nedan för att läsa den.
 

”Ok, har jag fattat det här rätt.” Jace går runt bordet och går fram till mannen ”Tomten, behöver våran hjälp? Vi är skuggjägare, inte några nissar som hjälper honom med att dela ut julklappar. Vi dödar demoner.” Jace ställer sig framför Nils och tittar ner på honom. ”Om du inte har någon bättre förklaring, så föreslår jag att du tar av våra rep så att vi kan hitta en väg hem… ahhh” Jace för händerna upp till sitt huvud och viker sig dubbelt. ”Jace, vad är?” Alec är snabbt framme vid Jace och försöker få ner honom på golvet utan att han gör sig illa.
   ”Jace, Jace kan du höra mig? Vad är det för fel”
   Jace svarar inte utan bara vrider sig i plågor, men stannar plötsligt mitt i en rörelse och blir helt stel.

   Jace, det är jag Clary. Kan du höra mig?  
   Ja, jag hör dig. Clary, vart är du?
   Jag är hos Magnus. Han läste en trollformel så att jag skulle få kontakt med dig. Men jag hade ingen aning om att det skulle fungera på det här viset. Jag ville bara veta vart du var och att du levde. För du lever väl?
   Ja, jag lever. Men det är väldigt obehagligt att du är inne i mitt huvud.
   Tro mig, det tycker jag med. Vart är ni?
  Jag tror vi har blivit kidnappade av tomten.
   Skämtar du med mig? Av tomten? Tomten kidnappar inte folk, Jace. Han är snäll. Han ger julklappar till barn.
  Du säger ju det. Men en man vid namn Nils sa att det är tomten som kidnappat oss. Jag skulle precis ta reda på varför när du trängde in i mitt huvud.

   ”Jace, det är Alec. Hallå Jace. Lever du?”
   Jace öppnar sina ögon och tittar på Alec. Han ser väldigt koncentrerad ut innan han säger: ”Det är Clary, hon är i mitt huvud. Hon vill veta vart vi är och varför vi är kidnappade. Tydligen har Magnus fått henne till att kontakta oss på ett lite ovanligt sätt.”
   ”Magnus. Min Magnus, vill veta vart vi är?” Alec sitter stilla med Jace i sitt knä.
   ”Det vet jag inte. Men Magnus har i alla fall fått Clary till att komma in i mitt huvud.” Jace reser sig upp och tittar på Nils. ”Det är bäst för dig att du börjar prata nu! Vi vill veta vad vi gör här och hur vi kommer härifrån.”
   Nils tittar på Jace en lång stund, sväljer och säger ”Det är lite komplicerat, men för att ge er den korta versionen. Tomten har blivit besatt av en demon, som planerar att ge julklappar till barn som kommer att omvandla även dem till demoner. Så ni kanske förstår att vi är i behov av skuggjägare.”

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej